مقالات

انواع نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی

توسط 24 بهمن 1400 بدون نظر

انواع نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی هرکدام می توانند کارایی و آپشن خاصی را فراهم آورند. در تصویربرداری پزشکی امروزه با پیشرفت تکنولوژی کاملا طبیعی است که پای اپلیکیشن ‌ها و برنامه‌ های تحت وب به میان بیایند. این پیشرفت به نفع متخصصین است تا به راحتی تشخیص درستی را در کمترین زمان ممکن داشته باشند. نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی کم نیستند و هرکدام از نظر کارایی همان گونه که گفته شد عملکرد نسبتا خوبی را ارائه می دهند.

رادیولوژی چیست؟

علم تصویربرداری که به آن رادیولوژی گفته می شود به تشخیص بیماری ها با انرژی تابشی می پردازد. به هر حال ساختار داخلی می تواند منبع اصلی یک بیماری را به راحتی نشان دهد. رادیولوژی یک کار تخصصی در حوزه پزشکی است که فرد متخصص با نرم افزار آن نیز آشنایی کامل داشته باشد.

ویژگی انواع نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی

انواع نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی همگی یک ویژگی اساسی را دنبال می کنند. سرور پکس (PACS server) همراه با پایگاه DICOM برای یکپارچه سازی انواع نرم افزار لازم و ضروری است. انواع مختلف باید ویژگی های عمده ای داشته باشند که بتوانند بهترین تشخیص را به نمایش بگذارند و از مشکلات بیمار وی را مطلع سازند. تمامی داده های موجود پزشکی با روش ذخیره سازی سازمان یافته یکی از ویژگی های اصلی برای استفاده از انواع نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی مانند Arterys است. این نرم افزار می تواند در حوزه تحلیلی حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد. محاسبات ابری با ترکیب هوش مصنوعی از ویژگی های مهم برای عملکرد مناسب این نوع نرم افزار است.

انواع عملکرد نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی

هر نوع نرم افزاری در حوزه آنالیز عکس رادیولوژی دارای محدودیت هایی است. این محدودیت ها عمدتا به ساختار و البته کیفیت الگوریتم آن ها که طراحی شده اند بر می گردد. انواع نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی را اگر بررسی کنید به راحتی با این موضوع رو به رو می شوید و به خوبی می دانیم که تنها اعداد و ارقام و تعداد الگوریتم است که به ساخت و طراحی انواع نرم افزار در این حوزه اهمیت می بخشد و عملکرد آن ها را توسعه می دهد.

انواع نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی به 3 روش عملکرد خود را نشان می دهند.

  1. تقسیم تصاویر
  2. ثبت و تنظیم تصاویر
  3. بهبود نمایش تصاویر

هرکدام از این 3 تقسیم بندی روش کار متفاوتی را دنبال می کنند و مکمل یکدیگر هستند.

بررسی انواع نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی

DoseWatch از جمله مدل های مختلف نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی است که برای میزان اشعه به بیمار، انتقال آن را بسیار کاهش می دهد. نرم افزار دیگری همچون  Sectra نیز می تواند کاملا تحت وب کارکرد خود را به نمایش بگذارد. Aidoc را یکی دیگر از انواع این نوع نرم افزار ها می توان معرفی نمود که تشخیص درستی را برای سی تی اسکن تمام بدن انسان ارائه می دهد. از جمله کارایی های این نرم افزار سی تی اسکن سر، گردن، قفسه سینه و شکم است که حتی می تواند ناهنجاری های بینایی را در سطح بالا تشخیص دهد. البته نرم افزار های دیگری نیز هستند که هرکدام می توانند بسیار پیشرفته تر عمل کنند اما شما باید بدانید که هر نوع نرم افزاری بالاخره محدودیت و کم و کاستی های خود را نیز دارد.

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را به صورت مختصر و مفید با مدل های مختلف نرم افزار آنالیز عکس رادیولوژی آشنا کردیم. به هر حال هرکدام از نرم افزار ها می توانند با طراحی خود یک ویژگی خاص را با عملکرد بهتری ارائه دهند. برای تشخیص درست بیماری ها باید به ساختار داخلی بدن نیز مراجعه شود که البته نرم افزار ها می توانند میزان اشعه را تا حدود زیادی کاهش دهند. این امر در نرم افزارهای جدید و پیشرفته تر بیشتر به چشم می آید.توجه داشته باشید که برای تهیه این نوع نرم افزارها باید از یک مجموعه معتبر نسبت به خرید آن اقدام نمایید. خرید اینترنتی باعث می گردد تا شما بدون اتلاف وقت در کمترین زمان ممکن بهترین و پیشرفته ترین نرم افزار را با قیمت بسیار مناسب و معقولانه نسبت به بازار تهیه و خریداری نمایید. متاسفانه برخی با این مزیت آشنایی ندارند و همین امر باعث می شود تا با قیمت های گزاف بازار رو به رو شوند.

ارسال نظر