مقالات

دانستنی هایی درباره ام آر ‌آی با تزریق و بی ‌تزریق

توسط 8 مهر 1402 بدون نظر

برای انجام دادن ام آر آی چه نکاتی را رعایت کنیم؟ آیا با نحوه انجام دادن ام آر ‌آی با تزریق و بی‌ تزریق آشنایی دارید؟ ام آر آی روش تصویربرداری نوین است که با تشدید مغناطیسی جهت عکس برداری از اندام‌ های داخلی بدن به کار برده می‌ شود. در این شیوه از عکس برداری بافت‌ های درونی بدن نمایان شده و مشکلات همان قسمت توسط پزشک مورد درمان قرار می‌ گیرد، اما جهت انجام دادن ام آر آی نیز باید موارد و نکاتی را رعایت کنید تا هیچ گونه آسیبی به سلامت جسمی شما وارد نشود. در این مقاله دانستنی‌ هایی درباره ام آر ‌آی با تزریق و بدون تزریق را بررسی می‌ کنیم.

دانستنی هایی درباره ام آر ‌آی با تزریق و بی ‌تزریق

انجام دادن ام آر آی بدون هیچ گونه درد، عوارض جسمانی و یا خونریزی و غیره می باشد و به آسانی می‌ توان آن را به صورت ام آر ‌آی با تزریق یا ام‌ آر‌ آی بدون تزریق انجام داد. پس از آن که عکس برداری ام آر آی انجام شود، نتیجه آن به صورت یک سی دی به شما داده خواهد شد. اما گاهی اوقات پزشک معالج از شما جواب عکس برداری را به صورت کلیشه می‌ خواهد که در این حالت باید تبدیل سی‌ دی ام آر آی به کلیشه را انجام دهید. تبدیل mri به کلیشه نیز بسیار آسان است و در همان مرکز عکس برداری برای شما انجام می‌ شود. در واقع چاپ عکس ام آر آی یک شیوه نوین برای تشخیص دادن بسیاری از بیماری‌ ها به ویژه در ستون فقرات است که پیش تر با شیوه‌ های دیگر عکس برداری امکان‌ پذیر نبود. با انجام دادن چنین شیوه‌ ای از عکس برداری امکان بررسی کردن مشکلات در کلیه اندام‌ های داخلی امکان‌ پذیر می‌ شود.

برای انجام دادن آن نیز دستور پزشک معالج لازم است و می توان آن را در کلیه مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها انجام داد. اگر پزشک شما پاسخ کلیشه ام آر آی را درخواست کند، برای تبدیل ام آر آی به کلیشه می‌ توانید در همان مکان عکس برداری اقدام کنید.

ام آر ‌آی بدون تزریق

نکات مهم برای انجام ام آر آی

انجام ام آر آی بدون تزریق بسیار آسان است و هیچ گونه مورد خاصی را به همراه ندارد، به جز این که باید اشیا فلزی را هنگام انجام دادن عکس برداری از خود دور کنید، اما گاهی پزشک به شما انجام ام آر ‌آی با تزریق را توصیه می‌ کند که در این حالت رعایت کردن برخی نکات ضروری است. مثلاً ۴ ساعت پیش از انجام دادن عکس برداری باید ناشتا باشید و در این مدت حتی از جویدن آدامس، آشامیدن آب و یا استعمال دخانیات پرهیز کنید. از خوردن داروها نیز پرهیز کنید، اما خوردن قرص متفورمین مانعی ندارد. با این حال در این خصوص نیز باید با پزشک خود مشورت کرده و از ۲۴ ساعت پیش از عکس برداری و ۴۸ ساعت پس از انجام، مصرف آن را قطع کنید. اگر حساسیت به داروهای تزریقی و خوراکی خاصی دارید، حتماً باید در هنگام عکس برداری به مسئول پذیرش موضوع اطلاع دهید. موضوع مهم دیگری که برای این شیوه از ام آر آی مطرح می‌ شود این است که اگر هر گونه جسم فلزی، پلاتین، سمعک، ترکش، باتری قلبی، مفاصل مصنوعی، پروتز و غیره به همراه دارید، پیش از آن که وارد آهنربای مغناطیسی شوید، حتماً موضوع را به مسئولان پذیرش اطلاع دهید.

برخی افراد دچار بیماری‌ های کلیوی، دیابت یا عفونی هستند که در این حالت نیز باید با پزشک معالج خود مشورت کنند. اگر نیاز به انجام دادن آزمایش کراتین دارید، نیازی نیست که برای آن ناشتا باشید و حتی بدون دستور پزشک نیز می‌ توانید آن را انجام دهید. رقمی که برای خانم‌ ها مورد قبول می‌ باشد کم تر از ۱.۳ و برای آقایان نیز کم تر از ۱.۴ باشد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله دانستنی هایی درباره ام آر ‌آی با تزریق و بی ‌تزریق را بررسی کردیم. در واقع ام آر آی شیوه عکس برداری نوینی است که با آن می‌ توان به بسیاری از مشکلات اندام‌ های داخلی بدن پی برد. پس از انجام دادن عکس برداری نیز پاسخ آن به صورت سی دی تحویل شما می‌ گردد که در صورت نیاز باید تبدیل cd به کلیشه را انجام دهید. در سایت https://razantasvirteb.com/ با دانستنی‌ ها و نکات مهم درباره ام آر ‌آی با تزریق و بی تزریق آشنایی پیدا کنید.

ارسال نظر