مقالات

ام آر آی کودکان چگونه انجام میشود

توسط 9 مرداد 1401 بدون نظر

آیا درباره ام آر آی کودکان چیزی می دانید؟ آیا تاکنون درباره ام آر آی کودکان اطلاعاتی کسب کرده‌اید؟ آیا میدانید ام آر آی برای کودکان چه فواید و ضرر هایی دارد؟ امروزه افراد زیادی در رابطه با این موضوع به دنبال اطلاعات زیادی هستند که ما نیز سعی داریم درباره این موضوع اطلاعات کافی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.اگر شما نیز جزو افرادی هستید که درباره این موضوع میخواهید اطلاعاتی را کسب کنید پس تا  انتهای مطالب همراه ما بمانید.

تبدیل ام ار ای به عکس بیشتربخوانید

ام آر آی کودکان چه تفاوتی  با ام آر آی بزرگسالان دارد؟

همانطور که میدانید در این بخش باید کودک شما کاملاً  آرامش خود را حفظ کند و یا اگر احساس ترس ،اضطراب و یا درد شدید داشته باشد ممکن است در ام ار ای عکس به صورت واضح تر مشخص نشود. باید بدانید کودک در این زمان باید کاملا آرامش خود را حفظ کند و در حین تصویربرداری از دستورالعمل های مربوطه شده به نفس کشیدن پیروی کند. لازم به ذکر است که بدانید همانطور که در ام آر آی تکان خوردن اشیا باعث می شود که ام ار ای  واضح تر نشان ندهد تکان خوردن کودک هم باعث همین اختلال می شود بیهوشی کودک نیز در ام آر آی باعث همین اختلال میشود .ضربان شدید قلب می تواند برای فعالیت الکترونیکی قبل بر نتایج موثر باشد در اینجا حفظ آرامش و دوری ازضطراب برای کودک بسیارمهم می باشد.وهرچه خونسردی خود راحفظ کند نتایج دقیق تر در ام ارای  نشان داده می شود به همین دلیل والدین باید قبل از این حتما نکات لازم را در اختیار کودکان قرار بدهند و کودک را برای انجام این کار آماده کنند در آزمایشگاه معمولاً فرزند شما در اتاق مخصوص خواهد بود که شما می توانید با استفاده از این ارتباط دو طرفه فرزند خود را ببینید صدای رو بشنوید و با او صحبت کنید که کودک خود را آرام کنید به اضطراب را کاهش دهید.

ایا ام ار ای برای کودکان ضرر دارد؟

همانطور که میدانید در صورتی که اصول ایمنی رعایت شود ام آر آی روش تصویربرداری بسیار ایمن و کم خطری است و بدون درد می باشد عوارض کوتاه مدت یا بلند مدت شناخته شده ای ندارد اما اگر فرزند شما دارای دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب یا وسایل فلزی دیگری در قفسه سینه یا بدن خود مانند گیرهای آنوریسم درسرخود سیم کشی های دندانی و سابقه وجود قطعات فلزی در چشمها داشته باشد با این امر اسکن ام آر آی برای کودک شما امن نمی باشد. و در این باره حتما باید با پزشک صحبت کنید. انواع بسیاری از اسکن ها مانند سونوگرافی  CTاشعه ایکس می تواند اندازه و شکل های  قسمت بدن کودک شما را نشان دهد.

تصویرآماده شده با استفاده از ام ار ای چگونه انجام میشود؟

دستگاه ام آر آی مانند یک اتاق کوچک است که در آن اتاق تونل قرار دارد و تختی در روی این تونل می باشد که کودک باید روی اون تخت قرار بگیرد.که آزمایشات لازم انجام شود کودک بر روی تخت دراز میکشد و به داخل تونل می رود در مدت انجام  تصویربرداری تخت بیمار در داخل تونل حرکت می کند و معمولاً زمان ام آر آی بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه است و گاهی ممکن است یک ساعت هم طول بکشد بیمار در این مدت باید کاملاً آرام باشد و آرامش خود را حفظ کند و حرکت نکند حرکت بیمار موجب می شود تصویر به دست آمده کاملا اشتباه باشد در این زمان کودک می‌تواند به راحتی نفس بکشد و گاهی ممکن است پزشک از کودک بخواهد چند دقیقه نفس خود را نگه دارد تا آزمایشات لازم انجام شود. در این زمان بر روی گوش های بیمار گوشی های مخصوص ای گذاشته می شود تا صدای کمتری به گوشه بیمار برسد.برخی افراد فکر می‌کنند که در این اتاق تنها هستند ولی باید بدانید که در اینجا تکنیسین ام آر آی شما را میبیند و صدای شما را به خوبی می شنود و هرگونه احساس کردید که به کمک احتیاج دارید حتماً صحبت بکنید اگر بعد از انجام دادن آزمایشات لازم حال بیمار بد شود فوراً باید به پرسنل پزشکی اطلاع دهند.

سی تی اسکن و ام آر آی چه تفاوتی دارند؟

سخن آخر؛

همانطور که در مطالب بالا خوانده اید ام آر آی هیچ خطری برای کودکان ندارد مگراینکه با توجه به توضیحات بالا قعطات فلزی همراه داشته باشد.ام ار ای یک آزمایش ساده می باشد و طبق دستور پزشک انجام میشود تا ازبهبودی کامل کودک مطمئن شود وکودکان نیز در این شرایط باید کاملا آرامش خود را حفظ کنند.

ارسال نظر