اخبار و مقالات

ام آر آی گوش داخلی به چه صورت است؟

توسط 4 دی 1400 بدون نظر

معمولاً مواردی که باعث ایجاد فشار بر روی عصب های هشتم مغزی می شود از طرف مردم ناشناخته می باشد به همین دلیل هم توصیه هایی که برای درمان آن می باشد به درستی انجام نمی‌گیرد مخصوصاً در مورد های که فشار کمتر باشد و مشکلات خیلی جدی نباشد.ام آر آی گوش داخلی به چه صورت است؟

این cerebellopontine angel یک فضای مثلثی شکل می باشد که در آن مایع مغزی نخاعی پر است و محل قرار گیری آن در قسمت کناری پل مغزی و قدام مخچه قرار دارد.
و این را بدانیم که در آن حدود ۵ تا ۸ از صبر وجود دارد.
کم شدن و کاهش شنوایی به صورت ناگهانی از مشکلات عمده مردم می باشد که باعث می شود تا بیماران برای درمان آن به درمانگاه های گوش و حلق و بینی مراجعه کنند.
ص در بیشتر موارد دلیل این ناشنوایی ناگهانی ناشناخته می باشد اما علت هایی تا کنون شناخته شده است که با روش‌هایی مثل ام آر آی گوش آن را تشخیص می‌دهند
در بیمارانی که برای ام آر آی گوش مراجعه کرده بودند مواردی مشاهده شد که نتایج این موارد شامل این بود که در شش مورد از آنها دلایل غیر طبیعی وجود داشت در سه مورد از این افراد تومورهایی در زاویه های مخچه ای قسمت های عصبی داخل گوش دیده شده بود
در یک بیمار علت کم شدن شنوایی به علت مشکلات میگرنی بود
در بیمار دیگر نتیجه ام آر آی امر طبیعی بود اما در واقع مشکل شنوایی وجود داشت.
برای شناسایی مشکلات شنوایی در بیماران باید ضایعاتی که ساختاری می باشند را شناخت و به بررسی و حل آن مشکلات پرداخت.

اقداماتی که باید قبل از انجام ام آر آی انجام دهید چیست؟

برای انجام دادن یک آزمایش ام آر آی اولین کاری که باید بکنید این است که نزد پزشک متخصص خود بروید و نسخه پزشک را بگیرید که در آن نسخه پزشک معالج شما این موضوع را نوشته که ام آر آی قرار است از کدام قسمت بدن شما انجام شود.
منظور این امر این است که به طور مثال درخواست کردن ام آر آی کمر فقط با مهر مخصوص متخصص ارتوپد انجام می شود در غیر این صورت ما را انجام نمی گیرد پس باید قبل از انجام ام آر آی حتماً با پزشک معالج خود مشورت کرده تا پزشک معالج نیز نسخه انجام ام آر آی هر نقطه از بدن که مد نظر می باشد را برای شما بنویسد.

قدم بعدی برای انجام ام آر آی مراجعه کردن به پذیرش ما راه می باشد که در آن باید نوبت بگیرید و سپس مراحل اداری و مالی آن را طی کنید.

 

پس از اندک انتظار مسئولی که شما را آماده سازی میکند برای انجام ام آر آی شما را صدا می زنند و نکات زیر را به شما یادآوری می‌کند.

اولین سوال این است که آیا شما از باتری های قلبی استفاده میکنید اگر شما از بازی های قلبی استفاده کنید و وارد اتاق ام‌آر‌آی شوید برای شما امری خطرناک می باشد.

شما باید داخل رختکن مخصوص آن جا بشوید و هر گونه وسیله ای فلزی که در بدن دارید آن را خارج نمایید.

اگر عمل انجام دادید و در بدن خود هر چیزی فلزی مانند پروتز دارید حتماً قبل از انجام ام آر آی این امر را با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

لباس هایی که به تن دارید را به طور کامل عوض نموده و برای اطمینان خاطر بیشتر لباس های مخصوصی که در نایلون به شما داده می‌شود را بپوشید

از من این را بدانید که تنها دلیلی که باعث میشود خطری برای شما رخ دهد وجود وسیله های فلزی می باشد که تحت تاثیر میدان‌های مغناطیسی آن قرار می‌گیرند

شما باید لباس هایی که دارای دکمه هایی هستند که فلزی می‌باشند قزن دارند و یا زیپ دارند را به طور کامل تعویض نموده و یا حتی اگر فلزی مانند طلا و غیره را در دست دارید از دست خود خارج نمایید.

ما به جهت بهداشتی بودن کار نیز به شما توصیه می شود تا از لباس های یکبار مصرف استفاده کنید

زمانی که برای ام آر آی در نظر گرفته می شود معمولاً از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می باشد که بسته به نوع ام‌آر‌آی و درخواستی که پزشک شما دارد ممکن است این زمان کمتر یا بیشتر می شود.

در طول انجام تصویربرداری شما باید بدون هیچ حرکتی روی تخت دراز بکشید و در همان وضعیتی که پزشک مال شما قرار میدهد باقی بمانید و هیچ تکانی نخورید اگر هرگونه حرکتی مانند عطسه و سرفه حرکات دست و پا داشته باشید ممکن است که در ام آر آی شما اختلال به وجود بیاید.

ارسال نظر