مقالات

سی دی ام آر آی را چگونه باز کنیم

توسط 9 مرداد 1401 بدون نظر

امروزه این موضوع افکار بسیاری از مردم را آشفته کرده است که سعی دارند بداند سی دی ام آر آی چگونه بارگذاری می شود و ما نیز سعی داریم در این مقاله اطلاعات کافی در این موضوع را در اختیار شما قرار دهیم. تا شما نیز به خوبی از اطلاعات این موضوع آگاه شوید پس تا انتهای این مطالب لطفاً همراه ما باشید.

سی تی اسکن اسپرال چیست؟

همانطور که میدانید دستگاه ام آر آی تشخیص بسیار مهم برای پزشکان به شمار می آید که پزشکان نیز سعی دارد از این ابزار به خوبی مراقبت کنند. دستگاه ام ار ای  از یک صفحه مغناطیسی به منظور ساخت تصویری شفاف و با جزئیات از مغز و نخاع ،قلب، استخوان و دیگر بافت ها تشکیل شده است.

بعد از انجام ام آر آی بعد از عکس برداری مشخصات لازم را در یک فلش یا دیسک  به شما داده می شود بررسی دقیق عکس های ما را بر عهده پزشک می باشد اما تا حدودی می توانید آنالیز داده های ام آر آی را  خود در منزل انجام دهید. ولی حتماً باید با پزشک خود در این باره مشورت کنید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

برای دریافت خدمات چاپ تصاویر پزشکی با کارشناسان ما تماس بگیرید..

02122075273 – 02122075273 – 02126740496 – 09352062065

سی دی ام آر آی

سی دی ام آر آی

ام ار ای ( MRI ) چیست؟

ام آر آی مخفف تصویربرداری تشدید مغناطیسی است. این یک تکنیک تصویربرداری پزشکی است که از یک میدان مغناطیسی قوی و امواج رادیویی برای ایجاد تصاویر دقیق از اندام‌های داخلی، بافت‌ها و استخوان‌های بدن انسان استفاده می‌کند. MRI می تواند به تشخیص طیف گسترده ای از شرایط پزشکی از جمله تومورها، آسیب های مفصلی و اختلالات عصبی کمک کند. این یک روش غیر تهاجمی و بدون درد است که معمولا در بیمارستان یا مرکز تصویربرداری پزشکی انجام می شود.
MRI با استفاده از یک میدان مغناطیسی قوی برای تراز کردن پروتون‌ها در بافت‌های بدن کار می‌کند. سپس از امواج رادیویی برای تحریک این پروتون‌ها استفاده می‌شود و باعث می‌شود که سیگنال‌هایی که توسط اسکنر MRI شناسایی می‌شوند منتشر کنند. سپس این سیگنال ها توسط رایانه پردازش می شوند تا تصاویر دقیقی از ساختارهای داخلی بدن ایجاد شود.

چاپ سی تی اسکن چگونه انجام می شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

MRI می تواند تصاویر بسیار دقیقی از بافت های نرم بدن مانند اندام ها، ماهیچه ها و اعصاب ارائه دهد. اغلب برای تشخیص شرایطی استفاده می شود که با استفاده از سایر تکنیک های تصویربرداری مانند اشعه ایکس یا سی تی اسکن به راحتی قابل شناسایی نیستند.

قبل از اسکن MRI، معمولاً از بیماران خواسته می‌شود که روپوش بیمارستانی بپوشند و هر گونه اجسام فلزی را که می‌تواند با میدان مغناطیسی MRI تداخل ایجاد کند، جدا کنند. بیمار روی میزی دراز می کشد که به داخل یک لوله بلند و باریک که اسکنر MRI را در خود جای داده است. برخی از بیماران ممکن است در طول اسکن احساس کلاستروفوبیک داشته باشند و ممکن است به آنها یک آرامبخش خفیف برای کمک به آرامش آنها پیشنهاد شود.

به طور کلی، MRI یک تکنیک تصویربرداری پزشکی ایمن و موثر است که می تواند اطلاعات مهمی را برای تشخیص و درمان انواع بیماری ها ارائه دهد.

بارگذاری اطلاعات ام آر آی

لازم است که بدانید در این مرحله اول باید دیسکی که در دست شماست در کامپیوتر قرار دهید. بعضی از مراکز ام آر آی قوانین خاصی در عرضه دیسک ام آر آی بیمار را دارند برای مثال لازم است به جای دیسک  یک USB  به شما داده شود. یا حتی برخی از مراکز ام آر آی برای بیماران خود اطلاعات به دست آمده را به صورت آنلاین ارسال می کند.

ولی مهمترین موضوع این است که فایل اطلاعات خود را وارد کامپیوتر کنید به محض اینکه  دیسک را در کامپیوتر قرار دادید حال باید دستورالعمل های گفته شده را انجام دهید تا برنامه اجرا شود در اینجا باید از گزینه هایی همچونYesیاOK استفاده کنید تا برنامه باز شود برنامه مرورگر ما را بسیار پیچیده و غیر قابل درک می باشد که برخی از پزشکان برای مفهوم بیشتر آن زمان زیادی احتیاج دارند و باید گزینه های بیشتری را در فایل بررسی کنید.

استفاده از نرم افزار کار شما را راحت تر میکند؟

بیشتر دیسک های ام آر آی با یک برنامه خاص و ثابتی و قابل اجرا می باشد در اینجا باید دیسک را برای رویت شدن برنامه در داخل کامپیوتر گذاشته و فایل مشخص شده را باز کنید و برنامه نصب آن را پیدا کرده و آن را اجرا کنید ولی مراحل مهمی که باید انجام شود بستگی به این دارد مرکز ام آر آی اطلاعات شما را بر روی دیسک چگونه نصب کرده باشد. اگر با نهایت تاسف و بد شانسی شما برنامه دیکس اتوماتیک نشده و از طرفی دیگر نتوانستید برنامه نصب آن را پیدا ‌کنید.

شما باید به دنبال سایت هایی که دارای لینک های فراوانی در رابطه با این موضوع هستند. که می تواند تصاویر پزشکی با فرمت را با استاندارد بالا نشان دهند باشید.

در این رابطه بخوانید: آیا چاپ تصاویر سی تی اسکن به کاغذ امکان پذیر است؟

سی دی ام آر آی

بارگزاری و ‌بررسی

همانطور که میدانید برخی از مرورگرهای ام آر آی دارای گزینه هستند که امکان این را دارد تا شما بتوانید از طریق گزینه های که در ستون منو(menubar) که در بالای صفحه نمایش قرار دارد تصاویر را باز کنید در این مرحله باید گزینه بالا را انتخاب کرده و تصویر مورد نظر در فایل را انتخاب کنید باید توجه کنید که بیشتر نرم افزارهای مرورگر پزشکی بالینی برای برخی از تصاویر های تحت عنوان مطالعات اشاره می کند.

شاید گزینه (study) lmport lmage را پیدا نکنید اما حتماً گزینه های با ارتباط با این مفهوم را پیدا خواهید کرد مسئله دیگری که ممکن است در رابطه با این موضوع به مشکل برخورده باشید. ممکن است که به محض بارگذاری برنامه تمام محتویات برنامه ام ار ای برای شما نمایش داده شود و شما با توجه به این می توانید برنامه ای که مورد نظر شما بوده است انتخاب کنید.

مشاهده تصویر؛

همانطور که در مطالب بالا خوانده اید و با توجه به موضوعات ذکر شده برنامه مورد نظر خود را انتخاب می کنید و دو بار بر روی آن کلیک می کنید و تا بارگذاری تصویر صبور باشید اما با توجه به اینکه تصاویر ام ار ای  حجم بیشتری از اطلاعات دارد بارگذاری این تصویر شاید زمان بر باشد.

در برخی از برنامه های ام آر آی صفحه آن سیاه و طرف دیگر نوار ابزار (Tool bar) می باشد.اگر تصاویری را بر روی نوار ابزار مشاهده می کنید. دوبار بر روی عکس کلیک کرده و تصاویر را بزرگتر کنید تا تصویر بر روی زمینه سیاه نمایشگر قرار بگیرد.

برای تبدیل سی دی ام ار ای به کلیشه کلیک کنید

سخن اخر؛

همانگونه که در مطالب بالا خوانده اید باز کردن سی دی ام آر آی با استفاده از گزینه های مشخص شده بسیار راحت می باشد ولی لازم است نکته های گفته شده را به خوبی رعایت کنید تا از بارگزاری تصاویر بهره مند شوید وحتما در این مورد باید با پزشک خود مشورت کنید.

ارسال نظر