مقالات

طراحی تصویر رادیولوژی با فتوشاپ

توسط 9 اسفند 1400 بدون نظر

در این راهنمای گام به گام مراحل طراحی تصویر رادیولوژی با فتوشاپ را می آموزیم. دوربین های اشعه ایکس می توانند تصاویر جالب و هیجان انگیزی تولید کنند. اما مگر اینکه شما یک رادیولوژیست باشید، یافتن دوربین اشعه ایکس و استفاده از آن برای عکس گرفتن کار دشواری است و البته به دلیل آسیب اشعه با خطرات مختلفی روبرو هستید. خوشبختانه به جای چنین کار پرمخاطره ای، می توانیم با استفاده از نرم افزار فتوشاپ، با استفاده از افکت ها، اکشن ها و فیلترهای فتوشاپ، چنین تصویری بسازیم.

مرحله اول طراحی تصویر رادیولوژی با فتوشاپ:

ما با ایجاد یک سند جدید در فتوشاپ شروع می کنیم. برای انجام این کار، به File > New بروید یا کلیدهای میانبر Ctrl N را نگه دارید. ما در این راهنما از تنظیمات زیر استفاده می کنیم:

  • عرض: 1920 پیکسل
  • ارتفاع: 1080 پیکسل
  • وضوح: 72
  • حالت رنگ: رنگ RGB

مرحله دوم:

در مرحله دوم طراحی تصویر رادیولوژی با فتوشاپ برای اینکه این افکت به درستی کار کند، باید از دو تصویر استفاده کنیم، یکی برای جسمی که می خواهیم بسازیم و دیگری برای اسکلت، در این مثال از تصویر دست انسان به عنوان تصویر اول و از تصویر اسکلت به عنوان تصویر دوم استفاده می کنیم.

مرحله سوم:

برای تصویر دوم از تصویری استفاده می کنیم که استخوان های دست را در زیر نشان می دهد. هنگامی که دو تصویر دارید، آن ها را در مراحل بعدی با هم ترکیب کنید تا یک تصویر اشعه ایکس یا رادیولوژیکی جالب در اکشن فتوشاپ ایجاد کنید.

مرحله چهارم:

هر دو تصویر را در یک سند فتوشاپ وارد کنید و با رفتن به Edit > Free Transform آنها را با توجه به اندازه سند تنظیم کنید. مطمئن شوید که اندازه آنها تقریباً یکسان است.

برش تصاویر در طراحی تصویر رادیولوژی با فتوشاپ

در این قسمت با شیوه برش دادن تصاویر آشنا خواهیم شد.

گام اول:

تصویر دوم را برش دهید تا بتوانیم هر بار فقط روی یک تصویر تمرکز کنیم. ابزار Polygon Lasso را از نوار منوی سمت چپ بردارید و شروع به کشیدن یک خط در اطراف تصویر پایه کنید. پس از انتخاب تمام لبه ها، Ctrl X را فشار دهید تا ناحیه انتخابی از تصویر اصلی جدا شود. سپس Ctrl V را فشار دهید تا آن را در لبه خاص خود در سند بچسبانید. سپس می توانید لایه اصلی را حذف کنید، زیرا دیگر به آن نیاز نداریم. به این ترتیب فقط ناحیه انتخاب شده از دست باقی می ماند.

گام دوم:

در گام دوم برش تصاویر در طراحی تصویر رادیولوژی با فتوشاپ با استفاده از ابزار Lasso شکل استخوان های دست را مطابق مرحله قبل برش دهید. این فرآیند را تکرار کنید تا مطمئن شوید که شکل تمیزی از استخوان های دست به دست می آید. سپس روی آیکون چشم در کنار این لایه کلیک کنید تا فعلاً آن را مخفی کنید، زیرا برای چند مرحله دیگر به آن نیازی نخواهیم داشت.

گام سوم:

یک لایه جدید در پایین پس زمینه ایجاد کنید. از ابزار Paint Bucket استفاده کنید و آن را با آبی تیره پر کنید. در این راهنما از کد رنگ #010f18 استفاده می کنیم

ایجاد اکشن فتوشاپ برای تصاویر مبنا

مرحله اول ایجاد اکشن در طراحی تصویر رادیولوژی با فتوشاپ

اکنون می خواهیم یک افکت اکشن اشعه ایکس فتوشاپ ایجاد کنیم. ایجاد یک اکشن برای تصویر پایه در فتوشاپ به ما این امکان را می دهد که مراحل را سریع و آسان انجام دهیم. به پنل Actions رفته و روی دکمه Create New Action کلیک کنید.

مرحله دوم

وقتی روی دکمه Create New Action کلیک می کنید، از شما خواسته می شود چند گزینه را پر کنید. این تنظیمات در ایجاد اکشن فتوشاپ مفید خواهد بود و می تواند به شناسایی سریعتر آن کمک کند.

  • نام: یک نام مناسب برای عمل وارد کنید. در این مثال از نام Xray استفاده می کنیم.
  • Action Set: مقدار پیش فرض را انتخاب کنید.
  • Function Key: این گزینه به ما این امکان را می دهد که یک کلید صفحه کلید را به اکشن اختصاص دهیم، به طوری که با فشار دادن آن دکمه عمل شروع می شود. در این مثال از کلید F3 استفاده می کنیم.
  • رنگ: همچنین می توانید رنگی را به عمل اختصاص دهید که به شناسایی سریعتر آن کمک می کند.

مرحله سوم

وقتی از تنظیمات اولیه اکشن راضی بودید، می توانید روی دکمه ذخیره کلیک کنید. با کلیک بر روی این دکمه هر کاری را که در فتوشاپ انجام می دهید به عنوان بخشی از اکشن ثبت می کند. دکمه کوچک در پانل Actions نیز قرمز می شود تا به شما اطلاع دهد که در حال ضبط است. و با استفاده از نرم افزار های آنالیز عکس های رادیولوژی ، تصویر خود را آنالیزکنید.

سخن پایانی

به این ترتیب، با تکمیل این راهنما، اکنون می توانید با استفاده از اکشن ها در فتوشاپ یک افکت تصویر اشعه ایکس ایجاد کنید. نکته مهم در مورد اکشن ها این است که می توانید از آنها برای ایجاد یک افکت تکراری بر روی تصاویر دیگر استفاده کنید.

ارسال نظر