مقالات

روش های بارگذاری cd های mri روی سیستم شخصی

توسط 1 اسفند 1401 بدون نظر

بارگذاری cd های mri :این موضوع برای همه افرادی که ام آر آی انجام می دهند، سوال است. همه افراد علاقه دارند تا تصاویر درون سی دی های ام آر آی را در سیستم های شخصی خود مشاهده کنند. ما در این مقاله سعی می کنیم تا اطلاعات کاملی در این مورد در اختیار علاقه مندان قرار دهیم با ما همراه باشید.

برای دریافت خدمات تبدیل سی تی اسکن به عکس کلیک کنید…

بارگذاری cd های mri

بارگذاری cd های mri

سی تی اسکن چیست؟

همه ما می دانیم که دستگاه ما ام آر آی برای پزشکان در تشخیص بیماری ها بسیار اهمیت دارد. این دستگاه از یک صفحه مغناطیسی برای تولید تصاویری شفاف و با جزییات از مغز و نخاع، قلب، استخوان و دیگر بافت های بدن استفاده می کند. بعد از انجام این روش تصاویر گرفته شده در یک سی دی و یا فلش به شما تحویل داده می شود. پزشک با استفاده از این تصاویر می تواند به راحتی بیماری شما را تشخیص دهد، اما بخی از افراد می توانند با آنالیز این تصاویر خود روند بیماری خود را مشاهده کنند.

اطلاعات ام آر آی چگونه بارگذاری می شوند؟

برای بار گذاری این اطلاعات در رایانه شخصی ، دیسک دریافتی را درون سیستم خود قرار دهید. بعد از قرار دادن دیسک و یا usb دستوراعمل هایی را مشاهده می کنید. البته ممکن است برخی از مراکز تصویر برداری تصاویر را به صورت آنلاین برای پزشک ارسال کنند. در این شرایط اگر خواهان مشاهدده تصاویر هستید باید درخواست دهید تا تصاویر را برای شما نیز ارسال کنند. اما در کشور ما در اکثر موارد تصاویر به صورت پرینت شده در اختیار شما قرار می گیرد. برای باز شدن تصاویر لازم است آن ها را با استفاده از کلید yes یا ok تایید کنید. با توجه به اینکه برنامه مرورگر ما بسیار پیچیده است، برخی از پزشکان برای دریافت اطلاعات نیازمند نرم افزار خاصی هستند.

تبدیل سی دی ام ار ای به عکس چگونه صورت میگرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

بارگذاری cd های mri

بارگذاری cd های mri

آیا استفاده از نرم افزار به شما کمک می کند؟

اکثر دیسک های ام آر آی با استفاده از یک برنامه مشخص باز می شوند. برای این کار بعد از قرار دادن دیسک در سیستم باید به دنبال فایل نصبی آن باشید و مراحل نصب را انجام دهید. البته در این مورد نکته ای وجود دارد، این نکته این است که مرکز تصویر برداری تصاویر را با چه روش و فرمتی به دیسک انتقال داده اند. اگر دیسکی که در اختیار شما قرار دارد، اتوماتیک نشده باشد، برای باز کردن آن باید به سرغ وب سایت هایی بروید که به صورت آنلاین این کار را برای شما انجام می دهند و می توانند تصاویر پزشکی را با فرمت مشخص و قابل اجرا و استاندارد های بالا نمایش دهند.

بارگذاری و بررسی تصاویر

بعضی از مرورگر ها در قسمت منو، قابلیتی برای باز کردن تصاویر را دارند. در این مرحله باید وارد منو مرورگر خود شوید و گزینه انتخابی را پیدا کنید. نکته قابل توجه این است که نرم افزار های مروگر پزشکی برای برخی از تصاویر تحت عنوان مطلعات اشاره می کنند. برای مشاهده تصاویر با توجه به مطالب گفته شدده برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید و تا بارگذاری تصاویر صبور باشید. البته لازم به ذکر است که بارگذاری تصاویر ام آر آی کمی زمان بر است و باید صبرکنید.

مشاهده تصاویر ام آر آی به چگونه است؟

اکثر تصاویر ام آر آی بعد از باز شدن یک صفحه سیاه که در کنار خود نوار ابزار را دارد را به شما نشان می دهند. در این شرایط شما تصاویر کوچکی را بر روی نوار ابزار خود مشاهده می کنید. دوبار بر روی آن ها کلیک کنید تا تصاویر بر روی صفحه سیاه بارگذاری شوند. با توجه به این که تصاویر ام آر آی دارای اطلاعات فراوانی هستند، ممکن است بارگذاری و نمایش آن ها طولانی باشد. برای مشاهده بهتر است صبور باشید.

بارگذاری cd های mri

بارگذاری cd های mri

بیشتر بخوانید: تبدیل رادیوگرافی های آنالوگ به دیجیتال چگونه است؟

کنجکاوی افراد برای مشاهده تصاویر ام آر آی به دلیل استرسی است که برای بیماری خود را دارند. حتی اگر با توجه به مطالب گفته شده توانستید تصاویر را بارگذاری و مشاهده کنید، بهتر است تشخیص بیماری و انتخاب روند درمان را به عده پزشک کتخصص قرار دهید. با توجه به اینکه ام آر آی در شرایط خاصی از بیمار رفته می شود، نشان می دهد که تشخیص پزشک به حاد بودن بمیاری است و برای داشتن اطلاعات دقیق تر نسبت به بدن شما درخواست ام آر آی  داده است.

ارسال نظر